نظر شما راجع به وبلاگ چیست ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 116
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 304
بازدید سال : 1355
بازدید کلی : 83911

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   هم دلی THE HEART  و آدرس mobinr110.LXB.ir یا mobinr110.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






Alternative content


محاسبه ي شاخص توده ي بدني
وزن به کيلوگرم
قد به سانتي متر
شاخص توده ي بدني

بازه ي وزني مناسب شما




در اين وب
در كل اينترنت
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : دو شنبه 11 خرداد 1394
نظرات

 

روش هواگيري سيستم ترمز :

در بعضي مواقع به علت نشتي يا پارگي شيلنگ ترمز و يا در تعمير سيستم ترمز هوا وارد مدار شده که بايد هواگيري انجام شود.

عواملی که باعث وارد شدن هوا در مدار می شود :

1. اگر سوراخ  پر کردن گرفته شود در موقع برگشت پیستون هوا از راه کلاهک عقب وارد دستگاه می شود .

2. خالی شدن مخزن روغن ترمز باعث هوا گرفتن مدار می شود .

3. در اثر سوراخ شدن یا عدم ابندی قطعات  طریقه هواگیری . 

جهت دریافت آموزش دستور العمل هواگیری ترمز بر روی لینک زیر کلیک نمائید ...

http://www.4shared.com/rar/iePiO5-fce/_____.html

تعداد بازدید از این مطلب: 831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

 

گاز بهتر است يا بنزين؟

گاز طبيعي سوختي با احتراق پاك، تميز و بهينه است كه سبب افزايش عمر موتور و كاهش تعميرات آن مي‌شود.
تعويض شمع در موتورهاي بنزيني تا 32هزار كيلومتر دوام دارد ولي در موتورهاي گازسوز اين عدد به 120هزار كيلومتر افزايش مي‌يابد.
اين سوخت قابليت انتقال و مكش از مخزن را ندارد و بدين ترتيب احتمال سرقت سوخت به صفر مي‌رسد و اين در حالي است كه با توجه به سهميه‌بندي بنزين، احتمال سرقت بنزين از باك خودروها وجود دارد.
زمان سوخت‌گيري سريع در پمپ گاز بين 5 تا 6 دقيقه و آهسته آن 5 تا 8ساعت طول مي‌كشد.
گاز طبيعي از بنزين ايمن‌تر است. چون گاز طبيعي برخلاف بنزين در زمان تصادف و حوادث پيش‌بيني نشده در هوا پراكنده مي‌شود ولي بنزين روي زمين حوضچه‌هايي ايجاد مي‌كند كه هر لحظه ممكن است به آتش‌سوزي‌هاي مهيب منجر شود. كپسول‌هاي ذخيره گاز هم بسيار محكم‌تر از تانك‌هاي سوخت بنزيني هستند. طراحي اين كپسول‌ها منوط به اجراي شديدترين آزمون‌هاي ايمني نظير حرارت، فشارهاي بسيار زياد، تيراندازي و برخورد‌هاي شديد است.
يك كيلوگرم گاز معادل 33/1ليتر بنزين و 22/1ليتر گازوئيل است.
رانندگي در ارتفاعات
در ارتفاعات، هوا رقيق‌تر شده و موتور با تركيب سوخت غني‌تري (نسبت بيشتري از سوخت به هوا) كار مي‌كند. به همين خاطر قدرت موتور به دليل كاهش تنفس موتور و تامين اكسيژن كمتر و همچنين جريان غني‌تر و شديدتر سوخت افت مي‌كند. در اين حالت چون موتور گازسوز به علت اينكه گاز در حدود 12درصد حجم ورودي را تشكيل داده و با كاهش چگالي هوا بر اثر رقيق‌تر شدن آن، حجم سوخت نيز پايين مي‌آيد، توان موتور 12 تا 14درصد افت مي‌كند. پس در صورت دوگانه‌سوز بودن وسيله نقليه بهتر است در ارتفاعات از سوخت بنزين استفاده شود.
عوامل موثر بر بازده سوخت 
مقادير ارزش حرارتي خالص بنزين، گازوئيل، LPG و CNG به ترتيب 46، 43، 45 و 44 است. تفاوت زيادي بين ارزش حرارتي خالص آنها وجود ندارد اما مقادير ارزش حرارتي به ميزان زيادي به تركيب سوخت بستگي دارد.
در بسياري از كشورها CNG داراي بهترين ارزش است. پس از آن گازوئيل، LNG و در نهايت بنزين قرار دارند.
چنانچه يك موتور بنزيني به سوخت CNG تبديل شده باشد به بالاترين بازده دست پيدا نخواهد كرد چون ضريب تراكم در سطح مورد نياز براي سوخت بنزين باقي مي‌ماند. بنابر اين دستيابي به بالاترين راندمان فقط در خودروهاي با موتورهاي اصلي سوخت LNG امكان پذير است. عموما احتمال آتش سوزي در شرايط عادي كاركرد، بسيار كم است. به علت سبك‌تر بودن گاز CNG نسبت به هوا، در فضا پراكنده مي‌شود. اما بخار LPG از هوا سنگين‌تر است و به تشكيل حوضچه در نزديكي زمين تمايل دارد. بر حسب قدرت، وسايل نقليه دو گانه سوز (CNG) در حدود 10تا12درصد قدرت خود را به علت اينكه گاز طبيعي جاي اكسيژن در محفظه احتراق موتور را مي‌گيرد، از دست مي‌دهند.
موتور گاز سوز داغ‌تر از بنزين
موتورهاي گاز سوز كه از عملكرد بنزيني تبديل به موتور گاز سوز شده‌اند داراي اگزوزهايي با درجه حرارت بيشتر هستند. از طرفي در موتورهاي بنزيني، بنزين تاثير خنك كننده‌اي در سيستم مكش سوخت و سيلندرها دارد. اين مساله در مورد گاز اتفاق نمي‌افتد. بايد توجه داشت كه يك مخلوط گازي تمايل به احتراق آهسته‌تري نسبت به بنزين دارد و ممكن است به هنگام عبور و خروج از سوپاپ‌ها باز هم در حال سوختن باشد.
كوبش موتورهاي گازسوز
كاركرد موتور در شرايط جوي با درجه حرارت بالا، زمان‌بندي نادرست، احتراق تغييرات آناليز و تركيب شيميايي گاز مهمترين علل كوبش در موتورهاي گاز سوز هستند. 
بنابراين اين گاز طبيعي بادرصد متان بالا، كوبش موتورهاي گاز سوز را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد.

 

 جهت دانلود سیستم گاز سوز سی ان جی پراید بر روی لینک زیر کلیک نمائید:

http://www.4shared.com/rar/6zyjMKA4ce/CNG___.html

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2100
موضوعات مرتبط: خودرو , سایپا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : یک شنبه 26 بهمن 1393
نظرات

جزوه حاضر آموزش موتورهای خودروهای تولید شده در ایران خودرو می باشد ، امیدوارم مقبول واقع گردد .

برای دریافت این جزوه به آدرس ذیل مراجعه نمائید :

http://www.4shared.com/rar/tP11vEpvba/____405______16__.html

تعداد بازدید از این مطلب: 984
موضوعات مرتبط: خودرو , ایران خودرو , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

تعریف جامع کلاچ و متعلقات

 کاربرد و چگونگی عمل کلاچ

مفهوم کلی کلاچ در واقع یک وسیله قطع کردن و یا وصل کردن است که در سیستم های انتقال نیرو بکار می رود. اصولاً در سیستم های انتقال نیرو، توان و نیروی تولید شده در موتور برای استفاده به شکلی دیگر و یا استفاده در جایی دیگر نیاز به جابه جایی و انتقال دارد. حال برای آنکه بتوان بر روی این انتقال نیرو کنترلی را اعمال کرد. ساده ترین راه استفاده از یک کلاچ است تا هر زمان که نیاز به توقف انتقال نیرو باشد، این عمل انجام پذیرد و یا بالعکس. بارزترین کاربرد کلاچ که بهترین مثال آن نیز هست، استفاده از کلاچ در اتومبیل ها و وسایل نقلیه دیگر است. به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1524
موضوعات مرتبط: خودرو , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : یک شنبه 5 بهمن 1393
نظرات

 

بطور کلی تمامی مدلهای پراید از یک شاسی واحد بهره برده و از نظر سیستم مدیریت موتور (ECU) به دو گروه ساژم (والئو) و زیمنس محدود میشوند.

مدلهای ساژم و والئو که مشابهت های بسیاری به هم دارند از سال 84 تولید و سیستم مدیریت موتور زیمنس هم از سال 85 شروع به تولید شد اما بعد مدلهای زیمنس نسبت به ساژم در تولید پیشی گرفت و هم اکنون دیگر تمامی مدلها زیمنس تولید میشوند که اصلی ترین علت آن قابلیت ارتقاء سیستم نرم افزاری این مدل است.

برای آگاهی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1234
موضوعات مرتبط: خودرو , سایپا , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


صفحه قبل 1 صفحه بعد

بهترين عبادت ، خدمت به خلق خداست ...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود