آیا می خواهید از واریس خلاص شوید همانطوریکه می دانید واریس دردناک و ناخوشانید است ، رگهای واریسی اغلب ژنتیکی و یا به علت عادات روزانه و شیوه زندگی نادرست است. بسیاری از مردم جراحی می کنند ، اما ما می توانیم با استفاده از یک دستور ساده به راحتی از شر واریس خلاص شویم .
واریس ها چه هستند چرا پوست را ملتهب می کنند ؟ واریس در پاها به دلیل گردشخون ضعیف ، یک نارسایی وریدی ناشی از تغییر آنزیمی دیواره عروق است ، عوامل ژنتیکی تا حد زیادی موثر است . در نظر داشته باشید که سبک زندگی بی حرکتی و رژیم غذایی نامناسب نیز می تواند به بروز آن کمک کند . جمع شدن خون در ناحیه ساق پا ، باعث سوزن سوزن شدن ، درد و سنگینی می شود . اگر ما عروق بسیار متورم داشته باشیم ، باید یک دارویی باشد که مانع از لخته شدن خون شده و گردش خون بهبود یابد . هنگامی که رگ ها بسیار بزرگ هستند ، برای جلوگیری از مشکلات جدی تر ، جراحی توصیه می شود . اگر وریدهای واریسی بیش از حد متورم نیست ، بهتر است به دنبال دستور خانگی باشیم اکنون ببینیم برای این کار به چه چیزهایی نیاز داریم . برای انجام این کار هم در وقتتان و هم در پولتان صرفه جویی می کنید .
ماسک خانگی برای درمان رگهای واریسی درست کنیم :
مواد لازم :
هویج ، آلوئه ورا , نصف فنجان سرکه سیب
برای اینکه این ماسک خانگی ساده برای رگهای واریسی ، را درست کنید ، اولین چیزی که انجام می دهید هویج را در مخلوط کن ریخته و آن را خوب صاف می کنید . سپس ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید . خمیری از هویج و آلوئه ورا بدست می آید . اکنون سرکه سیب را به آن اضاف کنید تا قوام دار شود . مقدار آن به گونه ای که نه روان و نه خیلی سفت باشد . در حال حاضر ، برای به دست آوردن یک کرم صاف و همگن ، مواد تشکیل دهنده را باید در مخلوط کن آماده ریخته و سپس خوب پاهای خود را با این ترکیب ماساژ دهید تا گردش خون به سمت بالا برود . بگذارید به مدت نیم ساعت روی پاهایتان بماند ، سپس با آب گرم بشوئید . شما می توانید این ماسک را هر روز و زمانی که در خانه هستید روی قسمت های واریسی پا بمالید . اگر یک روز همه این مواد را در خانه نداشتید می توانید دستمال مرطوب را به سرکه آغشته کنید و در نواحی که واریس وجود دارد قرار دهید 20 دقیقه بماند این هم شیوه خوبیست به یاد داشته باشید یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش راه رفتن نیم ساعت تا یک ساعت را هم انجام دهید.
آگاهی از اصول و قواعد زناشویی و راههای تقویت قوای جنسی و آشنایی با قواعد طبی و بهداشتی دوران بارداری و شیردهی، از مهمترین مسائلی است که همواره مورد سوال همسران واقع شده است و شاید بسیاری از افراد از توصیه هایی که معصومین (علیهم السلام) در باره این موضوعات ایراد کرده اند، بی اطلاع باشند. این کتاب، به بررسی و معرفی روایات و همچنین ارائه نسخه هایی از برخی حکمای بزرگ اسلامی در موضوعات یاد شده میپردازد و نکات ارزشمندی را در اختیار علاقه مندان این عرصه قرار میدهد.
عناوین مورد بحث در این کتاب عبارتند از:
۱) آداب مجامعت و ثمره آن /کیفیت نزدیکی / منع از مقاربت در زمان قائدگی
۲) راهکارهای درمان ناباروری / ناباروری مردان / ناباروری زنان / راهکارهای تقویت قوای جنسی / عوامل کاهش دهنده میل جنسی
۳) بارداری و تغذیه و رفع مشکلات شایع بارداری / درمان کمخونی در زنان باردار / رفع فشار خون در بارداری / رفع دیابت بارداری / پیشگیری از عفونت بارداری / پیشگیری و درمان بواسیر / درمان تهوع و ویار حاملگی / جلوگیری از ترک پوست شکم / رفع سوزش سردل و ترش کردن / درمان تهدید به سقط / اضطراب در بارداری / توصیه های مهم به مادران و پدران برای دوران بارداری
۴) تعیین جنسیت
۵) زیبایی و ذکاوت فرزند / مواد موثر در زیبایی فرزند
۶) تسهیل و تسریع در زایمان / درمان افسردگی بعد از زایمان / تغذیه بعد از زایمان / خونریزی پس از زایمان / دردهای رحمی پس از زایمان
۷) آداب بعد از تولد / تغذیه کودکان ضعیف / گریه نوزادی که شب نمیخوابد / روش هایی جهت کاهش گریه نوزاد
۸) شیردهی / شرایط لازم برای فرد شیرده / فواید شیر مادر برای نوزاد / فواید شیردهی برای مادر / نحوه شیردهی / عوامل موثر در ازدیاد شیر / توصیه های غذایی / زخم نوک پستان / ورم پستان / آبسه پستان
۹) راه های درمان خونریزی غیر طبیعی در زنان / درمان خونریزی زیاد قائدگی در اثر عفونت / خونریزی ناشی از تومورهای رحمی / درمان دردهای قاعدگی / درمان عدم قاعدگی / خوراکی های مفید در باز شدن عادت ماهیانه / درمان عوارض یائسگی
برای دانلود این کتاب ارزشمند بر روی لینک زیر کلیک نمائید ...
«دانشنامه احادیث پزشکی» براساس احاديثي از زبان پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) درباره طب و طبابت، بیمارىهاى جسمانى و راه علاج آنها و نیز لزوم رعایت آداب ظاهرى مربوط به بدن در پنج بخش تنظيم شده است.
بخش اول با عنوان پزشكی، در سه فصل به طبابت از نظر اسلام، آداب و احكام طبابت و دستورات طبّى ميپردازد.
بخش دوم، با نام بیمارى؛ گونهها، پیامدها و نیز وظایف بیمار و آداب عیادت او را شامل میشود.
بخش سوم، در بردارنده مطالب مربوط به اندامهاست كه قلب، مغز و اعصاب، چشم، گوش، دهان و دندان، دستگاه تنفس، پوست، خون، استخوان، مو، ناخن و آلات تناسلى را در برمیگیرد. همچنین به تأثير خوردن و آشاميدن در سلامت و بيماري به همراه درمان با غذاها و گياهان دارويي پرداخته شده است.
بخش چهارم این کتاب به نقش خوردن و آشامیدن در سلامت و بیمارى اختصاص دارد. در این بخش، گزارشهایى درباره سیرى و گرسنگى، آداب خوردن و نوشیدن و آداب خوردن گوشت آمده است.
بخش پنجم ــ كه از همه مطالب گستردهتر است ــ احادیثى را در زمینه مداوا با انواع خوراكیها و داروها با ذكر نام و خاصیت آنها در شصت فصل گزارش میكند.
در پایان این کتاب فهرستى از آیات، اعلام، جمعیتها ، بیمارىها، اماكن و منابع ارائه شده است. پیشتر کتاب «دانشنامه احادیث پزشکی» به دو زبان فارسی و عربی در دو مجلد به چاپ رسیده بود.
در حوزه علوم بشري، پزشکی، سرآمد همه دانشهاست؛ چرا که فلسفه سایر علوم، بهرهوري انسان از مواهب زندگی است و این هدف، جز در پرتو سلامت جسم و جان، میسّر نیست. از این رو، امام باقر علیه السلام میفرماید:
[بدان که نه هیچ دانشی چون جُستن سلامت است و نه هیچ سلامتی چون سلامتِ دل.]
این سخن، به روشنی نشان میدهد که از نگاه اسلام، طبّ روان، ارجمندتر از طبّ تن، و طبّ تن، ارزشمندتر از سایر علوم است.
این حدیث نبوي نیز بدین معنا اشاره دارد که میفرماید:
[دانش بر دو گونه است: دانش دینها و دانش بدنها.]
طبابت ،کار خداوند است ...
قرآن کریم، از ابراهیمِ خلیل علیه السلام نقل میکند که فرمود:
دانشنامه احادیث پزشکی، ج 1، ص: 8
((وَ إِذا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ ))
و چون بیمار شوم، او(خداوند) شفایم میدهد.
این سخن، بدین معناست که طبابت، کار خداوند متعال است و طبیب واقعی اوست. خداوند است که خواصّ درمانی را در
داروها نهاد و در نظام آفرینش، براي هر دردي دارویی آفرید و به انسان، استعداد شناخت دردها و داروها و چگونگی درمان خود، قرار داد، چنان که پیامبران الهی نیز (براي درمان (( شافی )) و (( طبیب )) آنها را عنایت کرد و بدینسان، او را مظهر نامهاي بیماريهاي جان) مَظهر این نامهاي مقدّس هستند. امام علی علیه السلام، در توصیف پیامبر خدا میفرماید:
طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ، قَد أحکَمَ مَراهِمَهُ، و أحمی مَواسِمَهُ، یَضَعُ ذلِکَ حَیثُ الحاجَۀُ إلَیهِ، مِن قُلوبٍ عُمیٍ، و آذانٍ صُمٍّ، و ألسِنَۀٍ بُکمٍ. مُتَتَبِّعٌ بِدَوائِهِ مَواضِعَ الغَفلَۀِ، و مَواطِنَ الحَیرَةِ .
طبیبی بود که طبابت را بر بالین بیماران میبُرد، مرهم را درست بر جایی که باید، مینهاد و آنجا که بایسته بود، داغ مینشاند. اواین همه را بدان جا میرساند که نیازمندش بود: دلهاي بیفروغ، گوشهاي ناشنوا و زبانهاي ناگویا. با درمان خویش، منزلگاههاي بیخبري و جایگاههاي سرگشتگی انسان را میجست.
بنا بر این، از نگاه اسلام، طبیب و دارو خواه براي روح (جان/ روان)، و خواه براي تن (بدن/ جسم)، تنها نقش یک واسطه را درنظام حکیمانه آفرینش ایفا میکنند و درمان کننده، فقط خداوند متعال است.
جهت دانلود این کتاب ارزشمند روی لینک زیر کلیک نمائید ...
از آنجائي که خداوند براي هر دردي درمان آن را آفريده است ، انسان کنجکاو و جستجوگر ، در هرنقطه از کره زمين با توجه به دانش بومي خود وتحقيقاتي که انجام مي دهد و با توجه به تجربياتي که در طول زمان بصورت هاي مختلف بدست مي آورد روشهائي را براي حفظ سلامتي و درمان دردهاي خود کشف مي کند و اين کار با ارزش ، به همان دليل فلسفه خلقت است که خدا ، براي دردهاي انسان در زمين درمان آنرا آفريده است وشگفتي اين فلسفه در آن است که در هر نقطه از کره زمين خداوند با توجه به نياز انسان صدها و هزارها روش و دارو را در اختيار انسان قرار داده ، تا محدوديتي براي حفظ سلامتي او وجود نداشته باشد . ده ها هزار گياه شفا بخش ، صدها و هزارها مواد طبيعي و معدني ، و همه آنچه که مورد نياز است را دراختيار بشر قرار داده است . در همين راستا انسان توانسه است با کمک هوش خدا دادي خود وبا الهام از فرهنگ و سنت خويش واستفاده از تجربيات ملل ديگر و گذشتگان در جهان ، روشهاي درماني مختلفي را ابداع نمايد . اين روشها ، وقتي در يک کشور جمع مي شود ، آن را مکتب درماني ، به نام طب سنتي يا همان طب طبيعي مي ناميم ، که فلسفه آن بر اساس فلسفه خلقت است. در حال حاضر در گوشه وکنار جهان روشهاي مختلفي از درمانهاي طبيعي و جود دارد که هر کدام در نوع خود بسياري از بيماريهاي لاعلاج و صعب العلاج طب مدرن را درمان مي کند .
((هيچ دردي نيست كه خداوند در طبيعت داروي آن را خلق نكرده باشد))
از این رو بر آن شدم تا نسخه های درمانی استاد خیر اندیش را جهت استفاده ی دوستان در وبلاگ خویش قرار دهم . امید است مقبول واقع گردد .
خداوند در قرآن مي فرمایند : و ما قرآن را بركت براي همگان ، آنان كه با دقت ( در ترجمه آن ) مطالعه كنند ، قرار داديم. پس با مطالعه قرآن بزرگترين سرمايه كه سلامتي جسم و روح است را بدست آوريد .
اصلي ترين آيه در مورد غذا مي گويد : دقت كنيد و بنگريد چه ميخوريد. يعني : با توجه به طبع كه ارثي است و هميشگي و مزاج كه با توجه به غذاي خورده شده بوجود مي آيد ، غذاي خود را انتخاب كنيد تا هميشه بزرگترين ثروت كه همان سلامتي است را از خداوند دريافت كنيد .
بدن انسان بدون غذا 45 روز بدون مشكل تحمل كرده و بعد از اين مدت از خودش تغذيه مي كند.
اين جزوه خلاصه اي از تحقيقات آقاي جمشيد خدادادي است كه طي ساليان بطور عملي انجام داده و نتيجه صد در صد گرفته و اينجانب با عمل و جواب گرفتن از مباحث ايشان علاقه مند به تايپ گفته ايشان كه در يك سي دي به دستم رسيد و در اختيار علاقه مندان بطور رايگان قرار داده و فقط طلب دعاي خير براي آقاي جمشيد خدادادي و نويسنده اين جزوه مي نمايد و هر گونه درآمدي از اين جزوه را غير مشروع ميداند.
جهت دانلود این جزوه ی با ارزشمند بر روی لینک زیر کلیک نمائید ...
اینجانب جمشید خدادادی در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شدم.
بعد از گذراندن کلاس اول ابتدائی شروع به مطالعه کردم، جالب توجه این که کتابهای سال اول را بسرعت حفظ شدم و شور و اشتیاق فراوانی به مطالعه با این سن کم در من ایجاد شد و از خواندن لذت می بردم
بعد از اتمام دوره ابتدائی وارد دبیرستان شدم، ازاین جا بود که سر نوشت من ورق خورد و آن این بود که این سوال در من ایجاد شد که چرا من باید مسلمان باشم؟ چون در یک خانواده مسلمان بدنیا آمده ام!
از همان ابتدای دبیرستان به مطالعه کتب دینی همت گماشتم و تا به امروز هنوز هم ادامه دارد. ازهمان ابتدای دبیرستان ایام تعطیل را مشغول به کار می شدم وسعی می کردم که به خود متکی باشم و در مجموع انسان خود ساخته ای بار آمدم. در حال حاضر متاهل هستم و دارای سه فرزند می باشم وعضو جامعه مخترعین و مبتکرین کشور هستم، دارای دو دیپلم افتخار یکی در صنعت هواپیمائی و دیگری در درمان بیماری های آندومتریوز ( عامل نازائی در خانمها ) با رژیم غذائی ساده و روزمره هستم.
مبتکر و بنیان گذار طب قرآنی در جهان هستم که حقیقتاَ طبی است شگفت!
در تاریخ ۱ / ۳ / ۱۳۶۹ تحقیقات را شروع کردم. و قرآن را مورد مطالعه قرار دادم و به آیه ۲۲ سوره مبارکه بقره رسیدم و سپس به تفاسیر مراجعه کردم مطالب قابل ملاحظه ای را ندیدم و اولین مشکل از این جا شروع شد، به فکر فرو رفتم که چه باید کرد؟ تصمیم گرفتم که طب قدیم را مورد مطالعه قرار دهم، این طب بسیار جالب بود و سپس تصمیم گرفتم که طب جدید را مورد مطالعه و بررسی قرار دهم، چرا؟
علت این بود که اگر در محافل علمی می خواستم قرآن را به زبان علم روز بیان کنم حرفی برای گفتن داشته باشم. زیرا اکثر پزشکان عزیز از علم طب قدیم اطلاعات عمیقی ندارند. زیرا در طول دانشکده پزشکی آن را مورد مطالعه قرار نداده و جالبتر اینکه عده ای هم آن را به عنوان طب پویا و موثر قبول ندارند.
اما طب جدید امروزی مطالب ارزنده ای را در اختیارم قرار داد که بنده از مطالعه آن لذت می برم و بعد از چهارده سال مطالعه و آزمایش و تلاش بی وقفه طب قرآنی را ابداع کردم، طبی است بی نظیر و شگفت
بنده از اول زندگی وقتی که خود را شناختم این جمله گهربار حضرت علی (ع) در ذهن من نقش بست و آن جمله این بود : مومن باید بی نیاز باشد. به همین خاطر بنده حقیر از فنون و توانائیهای قابل ملاحظه ای و هنرهای زیادی بر خوردار هستم که کمتر کسی این چنین است. از این بابت و جهات گوناگون خداوند را شاکرم
در حال حاضر به تحقیقات و مطالعه مشغول هستم و خیلی از علل بیماریها را کشف کرده به وسیله غذای روزمره آنها درمان شده اند از جمله تعدادی از دوستان پزشک.
از الطاف بیکران الهی نهایت سپاس و تشکر و شکر گذاری را دارم که به بنده حقیر این لطف بی منتها را دادند.
انسان قبل از کشف آتش ، مانند همه موجودات زنده روی زمین با غذای زنده و بدون پزشک و دارو و بیمارستان تکامل خود را طی کرده و طول عمر خود را به نهصد سال (بر حسب کتاب مقدس) رسانده بود. ولی در نتیجه مصرف مواد پخته، مرده، مصنوعی، شیمیایی و غیره بیماری های گوناگون به وجود آورده و طول عمر خود را رفته رفته کوتاه تر کرده تا به این حال دردناک رسانده است. خوردنی های “پخته” هیچ ارزش غذایی ندارند. آتش کلیه ی خواص غذایی را در غذای طبیعی و زنده می کشد، نابود می کند و آن را به یک نوع ماده غیرطبیعی، سمی و خطرناک تبدیل می نماید. کتاب “پخته خواری، یک عادت مرگ آور، باعث همه بیماری ها” را می توان مکمل کتاب خامخواری آقای آوانسیان دانست. در این کتاب شما با عکس العمل های شفابخشی که در هنگام خامگیاهخواری با آن رو به رو خواهید شد بهتر آشنا شده و نکات مهم دیگری را در رابطه با این رژیم غذایی خواهید آموخت. خواندن آن را به تمامی علاقه مندان به سلامتی توصیه می کنم .
آرشاویر در آوانسیان بنیانگذار خام خواری در جهان است. او با پختن و تغییر شکل هر نوع غذا مخالف بود و غذای پخته را غذای مرده مینامید. وی اعتقاد داشت علم پزشکی در خواص مواد غذایی و درمان بیماریها دچار اشتباهات بزرگی شده است. همچنین اعتقاد داشت طبیعت برای تمامی موجودات از جمله انسانها غذا را آماده قرار داده است و انسان با پختن غذاها باعث بیماریهای زیادی برای خود میشود.
او در معرفی خود در چاپ چهارم کتاب خام خواری در سال ۱۳۵۵ مینویسد :
آرشاویر در آوانسیان، بنیانگذار خام خواری که ۱۹ سال پیش زیر فشار بیمارهای مختلف به لب گور رسیده بودم، اکنون با خام خواری از همه ناراحتیهای خود بکلی نجات پیدا کرده و در سن ۷۵ سالگی، کاملا سالم، با نیروی یک جوان، شب و روز زحمت میکشد تا به مردم نشان دهد که کلیه بیماریها و سایر بد بختیهای این دنیا در نتیجه مصرف خوراکهای پخته و داروهای شیمائی و سایر مواد مرده بوجود میایند.
و در نامه خود به محمد رضا شاه پهلوی در اردیبهشت ۱۳۵۰ مینویسد:
... در نتیجه کوششها و مطالعات و تحقیقات و تجربیات سی ساله یک فرد ایرانی امروز بطور قطع ثابت شده است که علل کلیه بیماریها ناشی از مصرف غذاهای پخته و مواد پخته و مواد شیمایی و سایر مواد مرده میباشد که مردم ندانسته وارد بدن خود میکنند. جان نثار موقعی باین امر اطمینان پیدا کردم که دو فرزند دلبندم را یکی در سن ۱۰ سالگی و دیگر در سن ۱۴ سالگی در نتیجه داروهای «موثر» و غذاهای «مقوی» پزشکان مشهور ایرانی و اروپایی از دست دادم...
خام خواری (زنده خواری) فلسفه تغذیه و تندرستی
در این کتاب وی به توضیح خام خواری، دلایل بیماریها و درمان آنها، مثالهایی از افراد خام خوار ایرانی و غیر ایرانی و مکاتبات خود را جای داده است.
این کتاب پس از انقلاب سال ۵۷ با تغییراتی به چاپ رسید.
پخته خواری ،یک عادت مرگ آور ، باعث همه بيماري ها
وی در این کتاب اعتقادات خود در مورد علم پزشکی و دلایل بیماریها و تجارب شخصی خود را جای داده است.
فلسفه خام خواری
حدود ۵۵ سال پیش مرحوم آرشاویر در آوانسیان یک فرد ایرانی که به انواع بیماریها مبتلا بود و دو فرزند کوچک خود را نیز به علت بیماری کلیه از دست داده بود،و در طی آن زمان در اثر مطالعات ای که داشت و تاثیر کتابهای بیخر بنر ، خام خواری را کشف نموده و اول خود و همسر ایشان شروع به خام خواری میکنند که ایشان در آن زمان با بیش از ۵۰ سال سنّ و داشتن انواع بیماریها در مدتی کوتاه بیش از ۱۲ کیلو وزن اضافه کم میکند و بیماریهای او یک به یک ناپدید میشود،با تبلیغات و نوشتن کتاب و مراجعه به سمینارهای پزشکان ایرانی شروع میکند به آشنا نمودن مردم به خام خواری ، اما استقبالی نمیشود،تصمیم میگیرد تبلیغات خود را در خارج از کشور ایران شروع کند،کتابهایی به زبانهای ارمنی برای ارمنستان شوروی در آن زمان ، به زبانهای انگلیسی و آلمانی برای اروپا و آمریکا نوشته و به طور رایگان به تمام جهان این کتابها را میفرستد،در زمان کوتاهی این کار ایشان باعث شهرت خام خواری شده و هزاران نفر با روش خام خواری سلامتی خود را به دست آورده و سیل نامههای تشکر آمیز از تمامی جهان به دفتر ایشان واقع در تهران در خیابان سنائی کوچه کامکار شروع میشود. مرحوم آوانسیان چندین کتاب به فارسی نوشتند که کتاب خامخواری از جمله کتابهای ایشان به زبان فارسی میباشد.
به جرأت ميتوان گفت اين دو كتاب مخصوصاً كتاب خامخواري جان بسياري از انسانها را (مخصوصاً بيماراني را كه پزشكان از معالجهي آنها قطع اميد كرده بودند) نجات داده است.
برای دریافت رایگان کتابهای خام خواری و پخته خواری آرشاویر در آوانسیان لینک های زیر را باز کنید.
هیپنوتیزم معمولا به عنوان کمک روان درمانی (درمان یا مشورت) انگاشته میشود. زیرا حالت هیپنوتیزمی به افراد جهت اکتشاف افکار، احساسات و خاطرات دردناکی که ممکن است آنها را از ذهن هوشیار خود پنهان کرده باشند، کمک کند. به علاوه هیپنوتیزم، افراد را قادر میسازد که بعضی چیزها را متفاوت درک کنند، همانند مسدود کردن آگاهی از درد.
هیپنوتیزم یا هیپنودرمانی از آرامش هدایت شده متمرکز و عمیق و توجه، جهت رسیدن به حالت بالاتری از هوشیاری که گاهی خلسه نیز نامیده می شود، استفاده میکند. توجه فرد دراین حالت بسیار متمرکز است به طوری که هر چیزی در اطراف شخص به صورت موقت نادیده انگاشته میشود. در این حالت که به طورطبیعی رخ میدهد فرد ممکن است توجه خود را روی افکار یا کارهای خاصی متمرکز نماید (با کمک درمانگر آموزش دیده).
"خود هیپنوتزم" کلید مغز ، عواطف و احساسات است .
"خود هیپنوتیزم" بهترین داروی رفع اختلافات خانوادگی است .
مزاج شناسی، علاوه بر اینکه از مهمترین و کارآ ترین روش های تشخیص و درمان در طب اسلامی است، از شیرینترین و دلچسب ترین مباحث آن نیز به شمار میآید، بخصوص اگر توسط استاد ارجمند جناب «حسین خیراندیش» بیان شود. چه ایشان زحمت بسیار زیادی بر روی مزاج شناسی کشیده اند و شاید نوع بیان ایشان و زاویۀ دید ایشان در مورد مزاج شناسی ، در نوع خود منحصر بفرد باشد . در این نسخه های ارائه شده از استاد روش و رویه درمان برخی بیماری ها گرد آوری شده است . امیدوارم با ورود در مباحث شیرین مزاج شناسی ، علم صحیح زندگی کردن را بیاموزید و از نتایج شگفت آن بهره مند شوید ...
نسخه های ایشان در هفت قسمت تهیه شده است ، لذا برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...
دکتر حسین خیراندیش-درمان انواع چاقی • زمان : 00:03:42 دانلود مجموعه مباحث تغذیه و درمان در طب ایرانی و اسلامی استاد دکتر حسین خیراندیش به صورت تقطیع شده از برنامه صبح بیداری تاریخ 11 آبان 1390
کلمه مزاج برای همه ایرانیان نام کاملا آشنایی است. افرادی را که زود عصبانی می شوند آتشین مزاج می خوانند، افراد دیر جوش و کم حرف و غیر فعال را سرد مزاج می نامند. حقیقتا معنی مزاج چیست؟چگونه می توانیم مزاج خود را یا به تعبیری درست تر طبیعت بدن خود را بشناسیم.اختلاف طبایع افراد همیشه مورد کنجکاوی و سئوال بوده است.
مزاج شناسی یکی از علومی است که از دیر زمان مورد توجه عام و خاص بوده است , همه ی انسان ها صرف نظر از میزان سواد و رشته تحصیلی و گرایش اجتماعی نسبت به مفاهیم مزاج شناسی واقف بوده و هر کدام به تناسب میزان فهمی که از آن داشتند در تمامی شئون زندگی از این علم بهره می بردند.
تمامی کارشناسان رشته های مختلف علوم اجتماعی , صنعتی , معماری و کشاورزی , طب و نجوم و تعلیم و تربیت و علوم سیاسی نیز به طور کامل از این علم در موضوعات مورد بحث خود استفاده می کردند و ساختار نظام علمی خود را بر مبنای مزاج شناسی استوار می ساختند .
اگر هر انسانی بر طبق طبع و مزاج خویش غذا میل کند، کم تر بیماری به سراغ او خواهد آمد. شناخت طبع بر هر فردی لازم و ضروری است و از طریق آن، می توان بسیاری از مشکلات که معمولاً برای انسان پیش می آید پیشگیری کرد.
جهت دانلود جزوات و آزمون مزاج شناسی به ادامه مطالب مراجعه نمائید ...
بادكشدرماني (کاپینگ)يكي از تكنيكهاي موثر در شيوههاي طبيعي درماني مانند طب سنتي كشورهاي هند، چين و ايران است كه درمانگران اين مكاتب از آن براي درمان و تسكين بسياري از دردها و بيماريها استفاده ميكنند. اين شيوه كه با مكانيسمهاي مختلفي توسط درمانگران روي بدن انجام ميشود يكي از پركاربردترين تكنيكهاي درماني است كه در زندگي روزمره مردم نيز نقش بزرگي دارد. امروزه تكنيكهاي سادهتر و آسانتر آن توسط درمانگران به مردم آموزش داده ميشود تا آنها از اين تكنيكها بهطور روزمره براي از بين بردن دردها، اسپاسمها، گرفتگيها و خستگيهاي ناشي از يك روز كاري استفاده كنند.
برای آگاهی بیشتر و دانلود جزوه آشنایی با ابدکش درمانی به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...
در ميان رفتارهاي درماني جهان کمتر رفتاري را میيابيم که ريشه در وحي داشته باشد و يا به اندازۀ حجامت مورد تأکيد انبياء و ائمه (عليهالسّلام) باشد. به حدي که در شب معراج نیز به این امر توصیه شده است.
رسول اکرم(ص) : اذا صعدنا الي السماﺀ السابعه ما مررت ملک من الملائکه الا قالوا يا محمد احتجم وامر امتک بالحجامت شب معراج در آسمان هفتم زمانيکه به آسمان هفتم صعود کردم بر هيچ ملکي از ملائک گذر نکردم مگر اينکه گفتند يا محمد حجامت کن و امتت را به حجامت کردن امر فرما. تفسير الميزان ذيل آيه از سوره اسري مقدمه حقيقت را ميتوان چنان در پس پردۀ تاريکي و ظلمت پنهان نگاه داشت که جز چشم باطنبينان و روشنضميران به آن نيفتد و باطل را چنان ميتوان آراست و خوش نمايش داد که جز مخلصان و عقل گرايان دور از وهم و خيال نتوانند آن را از حق تميز دهند. تاريخ پر است از مثالهاي عيني براي استناد جهت اثبات اين ادعا و صد البته که انسانها نيز استعداد بالائي براي گرايش به وهم دارند و در زندگي روزمرۀ خود هزينۀ گزافي براي آن ميپردازند. استعداد گرايش آنان به وهم و خيال به حدي است که خداوند تبارک و تعالي براي ماندن او در صراط مستقيم لازم ميداند هر روز ده بار از خداوند استمداد بطلبد تا او را در راه راست هدايت نمايد و باقي نگهدارد و از ظلمت و گمراهي و غضب دور كند. در ميان رفتارهاي درماني جهان کمتر رفتاري را مييابيم که ريشه در وحي داشته باشد و يا به اندازۀ حجامت مورد تأکيد انبياء و ائمه (عليهالسّلام) باشد. به حدي که در شب معراج تا اين حد و با اين اصرار و پافشاري به رسول اکرم (صلّيالله عليهوآله) توصيه شود و حضرت جبرئيل (عليهالسّلام) طراح موضع اجراي آن باشد. و ضوابط و قانونمنديهاي آن با نظام هستي سازگار بوده و برد درماني وسيعي در زندگي بشر داشته و به اندازۀ حجامت از قدمت تاريخي برخوردار باشد. و از سوي ديگر هيچ رفتار درماني را نميتوانيد معرفي کنيد که به اندازه حجامت مورد هجوم بيرحمانه و مغرضانه قرار گرفته و چهرۀ آن زشت جلوه داده شده و حتي آلودهساز و بيماريزا معرفي شده باشد و آنقدر اين حقيقت را در پردۀ کتمان نگه داشته باشند و تا جايي پيش بروند که اين سنت الهي شفابخش را آلودهساز معرفي کرده و از رديف درمان خارج سازند و مجريان آن را به زندان و محکوميت جزايي محکوم نمايند؟!! علي ايحال امروز فرصتي دست داده است تا هرکس که درد دين دارد گوشهاي از اين سفرۀ پربرکت اسلام را بگيرد و در حد توان خود دستوري چند از دستورات دين را استخراج ، ساماندهي و کاربردي سازد تا در مجموع کاروان حرکت جامعه به سوي اسلامگرايي شتاب گيرد و از وابستگي و ظلمت وارهد. از اين جهت بر آن شديم تا با نمايهاي مختصر از اين هديۀ ارزشمند الهي در شب معراج به امت مسلمان جهان برخي از ويژگيهاي درماني آن را بيان نمائيم باشد تا با اجراي اين سنّت ضمن تأمين سلامت جسم و روان خود، کشور و همکيشان خود را از وابستگي دارويي رهانيده و با تعمق علمي و توجه به داشتههاي ديني و ملي خود باور کنند که چنگ زدن به دامان دين ميتواند راهگشاي مشکلات بشر باشد و اخذ علم از طريق ائمه حيات معنوي و مادي زندگي بشر را منور و بانشاط و سعادتمند خواهد ساخت. احياي حجامت در ايران گرچه از يک نقطۀ محدود شروع شده و حمايت دولتي را بدنبال نداشته است ليکن حمايت همه جانبۀ مردمي با انگيزۀ معنوي و انساني قوي چنان جرياني از آن ساخته است که برد خدمات درماني آن طيف وسيعي از جامعه را دربرگرفته و کارآيي شگفتانگيز آن در درمان نيز توجه ويژۀ پزشکان را به سوي خود معطوف داشته است و ميرود تا يک جريان نرمافزاري علمي اعتمادآفريني را در ايران و جهان فراهم آورد. آنچه در اين جزوه به نظر علاقمندان ميرسد گزارش کوتاه و کاملي است از سنّت الهي حجامت که مورد تأئيد جمعي از پزشکان فعال و علاقمند و باتجربۀ حجامت قرار گرفته و اينک تقديم امت اسلامي ميگردد. باشد تا با نشر آن فرهنگ ديني را در درمان بيماريهاي خود دخالت دهيم و نسل انقلاب را از مصرف داروهاي ساخته شده با عوارض فراوان جانبي بينياز سازيم و سپاسگزاري از نعمات الهي انبياء و ذکر صلوات بر محمّد و آل او را در حوزۀ درمان خود وارد کنيم و بيمارستان را به درمانگاه و مستشفي مبدل گردانيم.
سلامتی و سالم ماندن واقعاً یکی از برترین و بهترین نعمات خداوند میباشد بگونه ای که از قدیم گفته اند عقل سالم در بدن سالم می باشد و امروزه افرادی
که از این نعمت سلامتی و تغذیه مناسب برخوردارند دارای عقل و بدن سالمی هستند و در نتیجه در جامعه افرادی موفق و بشاش هستند.
آقای جمشید خدادادی با این پرسش که اگر قرآن معجزۀ خداوند است پس حتماً چیزهایی راجع به غذای انسان و نیز درمان بیماریهای انسان نیز باید در قرآن باشد به سراغ این معجزۀ الهی رفت و اکنون پس از سیزده سال تحقیق و مطالعه به حول و قوۀ الهی قادر به درمان اغلب بیماریهای لاعلاج مثل سرطان و MS می باشد. درمان ایشان فقط با تغییر رژیم غذایی بیمار است.
مجموعه سخنرانی های دکتر جمشید خدادادی متخصص طب قرآنی در مورد تغذیه و طب قرآنی (سنتی) می باشد.
جزوه آموزشی " آموزش زالو درمانی " منتشر شد جهت دانلود رایگان جزوهاینجارا کلیک نمائید. این جزوه ویرایش سوم ، آشنایی با زالو درمانی می باشد.که تهیه و جمع آوری شده توسط سایتzaloo.ir می باشد.
مطالبی که در جزوه آمده است : تاریخچه زالو درمانی ، نظر حکمای ایرانی پیرامون زالو درمانی ، خواص بزاق زالو ، جانور شناسی زالو ، آنزیم های موجود در بزاق زالو ، توصیه های قبل از زالودرمانی ، توصیه های مورد توجه پس از زالو درمانی ، نحوه پانسمان زخم زالو ، انتشار جغرافیایی زالو ، مشخصات مناطق صید زالو ، رژیم غذایی زالوها ، نگهداری زالو ، صید زالو ، حمل و نقل زالو ، نکاتی جالب پیرامون زالو ، خصوصیات زالوی مطلوب طبی ، خصوصیات زالوهای سمی ، تولید مثل در زالوها ، پرورش زالوها ، روش کلی استفاده از زالو ، چگونه زالو را روی موضع مورد نظر قرار دهیم ، اقداماتی که باید قبل از قرار دادن زالو روی موضع مورد نظر انجام شود ، علت خونروی پس از زالو درمانی ، چرا زالوها را نباید کشت ، بیماری ها و روش درمان آن ها با زالو ، تصاویر نقاط زالو درمانی ، طبیب کیست و ...